×

Nuo lapkričio 1 dienos – vairuotojams svarbūs pokyčiai keliuose

Nuo lapkričio 1 dienos – vairuotojams svarbūs pokyčiai keliuose

01 Lap

Nuo lapkričio 1-osios, ketvirtadienio, Lietuvos keliuose jau prasideda žiemos sezonas. Vairuotojams svarbu atkreipti dėmesį, kad šiuo metu keičiasi kai kurie Kelių eismo taisyklėse nurodyti reikalavimai.

Bene svarbiausias pokytis – leistinas greitis. Šįmet jis bus kiek kitoks nei ankstesniais metais.

Keletas naujovių laukia ir pėsčiųjų, bet jos – ne tokios gąsdinančios, kaip buvo skelbta.

Keičiasi greičio reikalavimai

Maksimalus leistinas greitis automobilių vairuotojams automagistralėse nuo 130 km/val. sumažės iki 110 km/val. Greičiau važiuoti vairuotojai vėl galės tik nuo balandžio 1 dienos.

Ribojimas įsigalios ir specialiais kelio ženklais pažymėtuose greitkeliuose, kuriais iki lapkričio 1-osios lengvieji automobiliai galėjo važiuoti 120 km/val. greičiu.

Leistinas greitis kituose keliuose nesikeičia – ruožuose su asfalto ar betono danga bet kuriuo sezonu galima važiuoti iki 90 km/val., o žvyrkeliais – iki 70 km/val. greičiu.

Tačiau visiems motociklininkams, B1 kategorijos automobilių, 2 metų patirties dar neturintiems lengvųjų automobilių vairuotojams ir besimokantiems vairuoti taikomi kitokie apribojimai. Jiems leistinas greitis išaugo.

Pagal naujus Kelių eismo taisyklių reikalavimus, jie nuo lapkričio 1 dienos bet kuriuo sezonu automagistralėse gali važiuoti iki 100 km/val. greičiu, greitkeliuose – 90 km/val., keliuose su asfalto ar betono danga – 80 km/val., o kituose keliuose – 70 km/val. greičiu.

Reikia keisti padangas

Nuo lapkričio 1 d. oficialiai leidžiama naudoti dygliuotas žiemines padangas. Svarbus reikalavimas – iki lapkričio 10 d. visi vairuotojai privalo pasikeisti padangas į žiemines ar universaliąsias.

Nuo lapkričio 10 iki kovo 1 d. draudžiama eksploatuoti transporto priemones su vasarinėmis padangomis. Jei žiemai pasirenkate padangas su dygliais, ant automobilio reikia priklijuoti įspėjamąjį ženklą – į apverstą vinį panašų dyglio simbolį ant trikampio su raudonu apvadu.

Išimtis taikoma tik mopedams ir visų rūšių motociklams – juos eksploatuoti su vasarinėmis padangomis draudžiama gruodžio–vasario mėnesiais, o lapkritį ir kovą galima važiuoti, jei niekur kelyje nėra sniego ar apledėjimų.

Reikia turėti omenyje, kad yra žieminių padangų protektoriaus gylio reikalavimai, – jis turi būti ne mažesnis kaip 3 milimetrai.

Tam nustatyti matuoklis nebūtinas, nes gamintojai palieka indikatorius padangoje. Kai protektorius susidėvi tiek, kad tampa vienodo lygio su indikatoriumi, tokias padangas jau laikas keisti.

Vairuotojams, kurie po lapkričio 10 dienos važinės su vasarinėmis padangomis, pareigūnai gali skirti nuo 30 iki 40 eurų dydžio baudą, bet didžiausia bausmė yra tai, kad už šį pažeidimą anuliuojama techninė apžiūra.

Draudimas nepadės

Reikia turėti omenyje, kad vairuotojai, padarę avariją su vasarinėmis padangomis po lapkričio 9 dienos, gali sulaukti reikalavimo iš draudimo bendrovės padengti nukentėjusiajam skirtą draudimo išmoką.

Taip yra todėl, kad pagal įstatymą draudimo bendrovės gali taikyti regresą, kai eismo įvykio priežastis yra eksploatacijai netinkamos arba draudžiamos padangos.

Pavyzdžiui, jeigu eismo įvykis nutiks sningant lapkričio 12 dieną, o jį sukėlęs automobilis bus su vasaros sezonui skirtomis padangomis arba jo žieminių padangų protektoriaus gylis bus mažesnis nei 3 milimetrai, draudimo išmoką teks atlyginti pačiam vairuotojui.

Žieminių padangų protektorius turi būti bent 3 mm gylio.

Žieminių padangų protektorius turi būti bent 3 mm gylio.

Jei avarijos kaltininkas turės privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą, tačiau jo automobilis bus su netinkamomis padangomis, nukentėjusiam eismo įvykyje žmogui žala bus kompensuota. Vėliau draudimo bendrovė tą pačią sumą atgaus iš kaltininko.

Prasidedant žiemos sezonui svarbu pasirūpinti ir transporto priemonės technine būkle – įsipilti neužšąlančio langų plovimo skysčio, pasikeisti nusidėvėjusius valytuvus ir patikrinti bendrą automobilio būklę.

Pėsčiųjų laukia naujovės

Pėstieji neturėtų pamiršti, kad jie turi būti matomi kelyje, – neapšviestuose keliuose tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui turėti prie drabužių prisisegus kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje atšvaitą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, arba neštis kitą šviesą atspindintį elementą.

Nuo lapkričio 1-osios Kelių eismo taisyklėse atsirado ir daugiau pėstiesiems aktualių punktų.

Pėstieji prieš įžengdami į važiuojamąją dalį ir eidami ja turi vengti bet kokių veiksmų (naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis ir panašiai), kurie atitrauktų jų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo ir trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.

O vairuotojai privalo praleisti ne tik į perėją įžengusius pėsčiuosius, bet ir žengiančius arba prieš pat eismo juostą (važiuojamosios dalies kraštą) stovinčius ir laukiančius galimybės įžengti į perėją pėsčiuosius.